Bewegend leren

Waarom bewegend leren?

Afgelopen jaar is ingezet op bewegend leren door 2 collega's die inmiddels ook coördinator zijn. Waarom bewegend leren?

• Bewegen is gezond. Bewegen is erg goed voor je. Door te bewegen voorkom je overgewicht en blijf je gezond.
  • Betere concentratie. Door bewegen en leren af te wisselen of zelfs te combineren kun je je beter concentreren.
  • Betere schoolprestaties. Uit steeds meer onderzoeken blijkt dat meer bewegen leidt tot betere schoolprestaties.
  • Beter zelfbeeld. Bewegen heeft bij kinderen ook een positief effect op zelfvertrouwen, zelfbeeld en sociaal gedrag.
  • Meer plezier. Bewegen toepassen in de klas maakt school leuker voor leerlingen en voor docenten.
  • Gemaakt om te bewegen. We doen onszelf en ons lichaam een groot plezier met bewegen. We zijn ervoor gemaakt.